Få besked, når der er nyt

Vil du holde dig up-to-date? Tilmeld dig vores infoupdate. Så får du direkte besked, når vi publicerer nyt indhold, der er aktuelt for dig.

Jeg accepterer


Vores mål er høj kvalitet og en effektiv proces med et minimalt ressourcetræk i jeres virksomhed.

Hvordan får jeg en it-revisorerklæring?

Det er med it-revision som med almindelig revision: Jo bedre styr I har på bilag og dokumentation, desto smidigere går revisionsprocessen. 

Derfor er det vigtigt, at I har styr på it-politikker og procedurer for informationssikkerhed, og at udførelsen står højt på to-do-listen. 

Vi guider jer

Når I første gang får udarbejdet en erklæring, kan der forud for erklæringsprocessen være en modningsfase. I har sikkert nogle fornuftige processer, men det er ikke sikkert, at de er skrevet ned, eller at udførelsen er veldokumenteret. Her står vi klar til at guide jer på rette vej.

De følgende år kommer I hurtigere frem til erklæringsprocessen. Til gengæld er der her mere fokus på, at I kan bevise og dokumentere, at jeres processer og kontroller har fungeret i perioden. En stærk erklæring kræver derfor løbende fokus på styring af informationssikkerheden i løbet af året. 

Erklæringsprocessen afrundes altid med en gennemgang af vores observationer, anbefalinger og kommentarer. 

Sådan bliver en it-revisorerklæring til

Selve erklæringsprocessen løber typisk over 3-4 uger afhængig af hvor mange ressourcer, I som virksomhed kan stille til rådighed undervejs.

I overordnede træk forløber processen sådan her:

1. Afklaring

Vi drøfter jeres behov og afklarer hvilken type it-revisorerklæring, der passer til netop jeres virksomhed. 

2. Forberedelse

Sammen med jer får vi overblik over materialerne. Hvad har I af relevante politikker, procedurebeskrivelser m.v., som vi kan læse og revidere? Og er der noget, der bør implementeres, inden vi går i gang med selve erklæringsarbejdet?

3. Revision

I revisionsprocessen gennemgår vi materiale og dokumentation for jeres kontroller og procedurer. I løbet af processen vil der være 2-4 auditmøder, hvor vi gennemgår spørgsmål og requests. Møderne foregår enten fysisk hos jer eller digitalt.

4. Erklæring

Vi udsteder en erklæring, der beskriver de kontroller, vi har testet for at kunne udtale os med høj grad af sikkerhed

5. Tilsyn

En it-revisorerklæring har altid en udløbsdato og skal derfor jævnligt fornyes. Som regel er det én gang om året. Vi aftaler, hvornår det passer jer bedst.

Læs mere om it-revisorerklæringer:

Lad os drøfte jeres behov for it-revision 

I inforevision trækker vi på viden og erfaring fra en bred vifte af brancher. Men vores udgangspunkt er altid virkeligheden i netop jeres virksomhed.

Vi står klar til at sparre med jer om, hvordan vi bedst kan gribe opgaven an. Vores mål er at sikre høj kvalitet og en effektiv proces med et minimalt ressourcetræk hos jer som kunde.

Vil du vide mere om de forskellige erklæringstyper, hvad de kræver, og hvordan de kan løfte sikkerhed og kvalitet i din virksomhed, så kontakt os for et uforpligtende sparringsmøde. 

Kom i kontakt med os infoit

Vi er altid parate til at mødes. Lad os tage en uforpligtende samtale om, hvad du og din virksomhed har brug for, og hvad vi kan tilbyde. Udfyld blot felterne i formularen – så kontakter vi dig snarest.

Du er også velkommen til at ringe eller maile: +45 39 53 50 00 / info@inforevision.dk













    Vores ydelser

    Partner, statsautoriseret revisor

    Ulrik Christensen

    +45 21 71 99 53
    uc@inforevision.dk

    Partner, cand.merc.aud.

    Dennis Deis

    +45 40 73 99 63
    dc@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Vibeke Düring Reyes Jensen

    +45 21 71 99 80
    vd@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor, HR-direktør

    Søren Moesgaard

    +45 21 71 99 08
    sm@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Simon Morthorst

    +45 21 71 99 40
    st@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Mark Schneekloth Jensen

    +45 61 60 28 60
    msj@inforevision.dk

    Partner, afdelingsleder

    Micky Jørgensen

    +45 29 33 72 12
    myj@inforevision.dk

    Partner, Head of Transaction Service

    Bo Risom Jensen

    +45 21 71 99 14
    br@infotransactions.dk

    Managing partner, statsautoriseret revisor

    Flemming Andreasen

    +45 21 71 99 87
    fa@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Morten Ahrenst

    +45 39 53 50 20
    mah@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Jesper Andersen

    +45 40 74 36 52
    ja@inforevision.dk

    Associeret partner, cand.merc.aud.

    Stig Kofoed

    +45 21 71 99 68
    sk@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Kenny Madsen

    +45 25 47 00 35
    kem@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Shpend Rasimi

    +45 39 53 50 06
    sra@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Per Jensen

    +45 21 71 99 67
    pj@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Sten Pedersen

    +45 21 71 99 56
    sp@inforevision.dk

    Partner, CIO

    Simon Okkels

    +45 21 71 99 25
    so@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Simon Høgenhav

    +45 21 41 60 70
    sih@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Tore Kolby

    +45 29 66 33 83
    tok@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Martin Hansen

    +45 21 71 90 11
    mt@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    Michael Dam-Johansen

    +45 26 27 82 48
    mdj@inforevision.dk

    Partner, statsautoriseret revisor

    John Richardt Søbjærg

    +45 24 21 15 71
    jr@inforevision.dk

    Genveje