Få besked, når der er nyt

Vil du holde dig up-to-date? Tilmeld dig vores infoupdate. Så får du direkte besked, når vi publicerer nyt indhold, der er aktuelt for dig.

Jeg accepterer


Vores Executive Interim-afdeling træder til med ressourcer og værktøjer, når I fx skal afslutte ...
22. januar 2019

Kom godt i mål med årsregnskab og rapportering

inforevisions Executive Interim-afdeling træder til med ressourcer og værktøjer, når virksomheden fx skal afslutte sit regnskab. Målet er kvalitetsrapportering til tiden – hver måned, hvert kvartal, hvert år.

Mon vi kan holde de tidsplaner, der er aftalt med ledelsen og revisionen? Trænger vores procedurer til et kvalitetsløft? Kan vores rapporteringer og regnskabsafslutninger blive bedre og mere effektive?

Spørgsmål som disse er ikke usædvanlige i en moderne økonomifunktion. Kvalitetsrapportering til tiden er ofte en udfordring, fordi det kræver mandskab, planlægning og indblik i de processer, der knytter sig til regnskabsafslutninger. Udfordringerne bliver især tydelige under spidsbelastninger og på tidspunkter som nu, hvor de fleste danske virksomheder er i fuld gang med at forberede afslutningen på årsregnskabet.

Virksomheder undervurderer behov for ressourcer

”Vi oplever, at mange virksomheder undervurderer behovet for interne ressourcer og gode værktøjer, der kan sikre dem en stærk, stabil rapportering og effektiv regnskabsafslutning. Manglen på ressourcer giver udfordringer med fx at udarbejde afstemninger, opgørelser, analyser og specifikationer, når man samtidig skal passe den daglige drift i afdelingen. Hvis der er mangler i dokumentationen, kan det desuden medføre forsinkelser i den tidsplan, der er aftalt med ledelsen og revisionen, og det risikerer at fordyre årsregnskabet,” siger Director Micky Jørgensen fra inforevisions Executive Interim-afdeling.

En ekstra ressource i travle økonomiafdelinger

Executive Interim-konsulenterne har mange års praktisk erfaring fra økonomifunktioner i forskellige brancher, og i travle perioder rykker de ud som en ekstra ressource i økonomiafdelingerne.

De bruger også deres specialkompetencer til at hjælpe virksomhederne med at implementere procedurer og værktøjer, der styrker fx regnskabsafslutning, ledelsesrapportering og budgettering.

Stærk ledelsesinformation og styr på tidsfrister

Micky Jørgensen er overbevist om, at de fleste virksomheder vil opleve store fordele ved én gang for alle at optimere grundlaget for rapportering og regnskabsafslutninger:

”Det frigør ressourcer i økonomiafdelingen og sikrer en stærkere information til ledelsen. Det bliver også nemmere at overholde tidsfristerne for aflevering af dokumentation, talmateriale mv. til den eksterne revision,” siger han.

Mere information

Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe din økonomifunktion med kvalitetstal til tiden, er du velkommen til at kontakte os.

Læs mere om Executive Interim her.

Micky Jørgensen
Director, Executive Interim
T 39 53 57 34
M 29 33 72 12
myj@inforevision.dk